poniedziałek, 6 stycznia 2014

DOMOWEJ ROBOTY MASKA DO WŁOSÓW Z OLEJKIEM RYCYNOWYM

Hej!

Tak jak obiecałam, skoro jesteśmy przy olejkach, dziś post o olejku rycynowym i możliwościach jego wykorzystania :)


Olej rycynowy, olej rącznikowy (łac. Oleum Ricini, Oleum Palmae Christi) – produkt roślinny, otrzymywany z nasion byliny (w Polsce roślina roczna) – rącznika pospolitego przez wyciskanie oleju na zimno i wygotowywanie z wodą.
Jest stosowany do produkcji oleju tureckiego, kwasu sebacynowego, jako dodatek do paliw, smarów, farb, lakierów itp. Jego roczna produkcja na świecie wynosi ok. 1 mln ton, głównie z plantacji w Egipcie i Indiach.
Stosuje się go też w lecznictwie jako środek przeczyszczający. Za takie jego działanie odpowiedzialny jest zawarty w nim kwas rycynolowy, który po uwolnieniu (pod wpływem enzymów trawiennych) z glicerydów wchodzi w reakcję z zawartymi w treści jelitowej jonami sodu (Na+). Tworzy się w ten sposób mydło sodowe kwasu rycynolowego, które drażni błonę śluzową jelita cienkiego, co pobudza jego perystaltykę. Olej rycynowy stosuje się w dawce 1 ÷ 2 łyżek stołowych.
Stosowany jest ponadto w kosmetyce, jako odżywka do włosów suchych. Pomaga w odbudowie łamliwych i wypadających brwi i rzęs oraz paznokci i naskórka wokół nich. Jest częstym składnikiem tzw. domowych odżywek.
Olej rycynowy stosowany jest również w olejach do silników spalinowych, jako dodatek uszlachetniający pracę silnika – zapewnia lepsze smarowanie.
Oleju rycynowego nie wolno używać w czasie ciąży, gdyż może powodować powikłania w przebiegu ciąży i poronienia.

żródło: wikipedia

Moje zastosowania olejku rycynowego i opinia:

- włosy

Olejek rycynowy jest cudownym dodatkiem do masek do włosów. W każdą sobotę biorę małą miseczkę, nakładam trochę maski i olejku rycynowego (2/3 maski, 1/3 olejek rycynowy). Mieszam pędzlem i nakładam mieszankę na suche włosy od nasady po końcówki. Owijam w folię i ręcznik i zmywam po 40 min. Po pierwszym użyciu tej maski, byłam w wielkim szoku, że mam tak wygładzone i zdrowo wyglądające włosy. Dlatego od tamtej pory wykonuję ją co tydzień. Włosy są zdrowsze, ładniej wyglądają, mniej wypadają (!) i troszkę zrobiły się ciemniejsze, ale taka jest też właściwość tego olejku.

Łączyłam go z 2 maskami i w każdym połączeniu sprawdził się świetnie:

 

1) Schwarzkopf, Gliss Kur Ultimate Oil Elixir, Maska do włosów - wizaż
2) Kallos, Serical, Crema al Latte (Mleczna odżywka kremowa do włosów) - wizaż

Poleciłam go mojej przyjaciółce, która ma wrażliwą skórę głowy i niestety, pojawił się wtedy u niej jakiś łupież, jednak była zadowolona z kondycji włosów po użyciu olejku. Nadal go używa, ale w taki sposób, by ani 1 kropla olejku nie miała styczności ze skalpem, więc jeśli macie wrażliwą skórę głowy, uważajcie na to, jak nakładacie olejek, jednak z niego nie rezygnujcie!

Polecam Wam wypróbować owe cudeńko! Ja w ten sposób uratowałam moje włosy przed cięciem, gdyż były już tak zniszczone, ze nadawały się tylko na wizytę do fryzjera.
Wkrótce dodam zdjęcie, jak wyglądają i jak wyglądały ;)

- paznokcie:

Używałam tego olejku na paznokcie przez tydzień. I co zauważyłam? Że są mocniejsze i bielsze, jednak jestem zwolenniczką tradycyjnych odżywek do paznokci (w formie lakieru do paznokci), więc tego już nie praktykuję.

- rzęsy:

Niestety, nie zauważyłam żadnych rezultatów po stosowaniu go na rzęsy. Czasem po użyciu go na noc, rano budziłam się z opuchniętymi powiekami - reakcja alergiczna.

Do brwi, czy jako środek przeczyszczający go nie używałam, więc nie jestem w stanie Wam nic więcej powiedzieć.

A jak olejek rycynowy sprawdzał się u Was? Gdzie go wykorzystujecie? 

Jaki kosmetyk firmy Paese odpowiada Wam najbardziej? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz